Aranyszabály Antaliában: soha ne tervezd meg túl részletesen, hogy merre mész!

135.JPG

Töredelmesen bevallom:előfordul, hogy hajlamos vagyok a merevségre, de abba könnyedén beletörődtem, hogy Antáliában szinte lehetetlen és egyben felesleges is előre tervezni! Ma este elindultam blogolni - laptoppal, kölcsön pólóval és jegyzetfüzettel a táskámban – és az első néhány méter után éreztem, hogy nincs más választásom: le kell kanyarodnom jobbra, hiszen zenét hallottam a közelből. És láss csodát!

Ezúttalegy eljegyzési szertartásba futottam bele!

Itt Antaliában, az utcán, nyitott udvarokban tartják még a legbensőségesebb családi eseményeket is. Miért ne?Hiszen olyan jó idő van és így a szomszédok, utcabeliek, járókelők szintén bekapcsolódhatnak az ünneplésbe.

"Ha örülsz valaminek, adj belőle másoknak is! Legyen a fiatalok boldogsága mások öröme is!" - vélekednek a törökök.

Ennek a természetes nyitottságnak köszönhetően szerencsém volt látni a leendő arát rikító, sárga ruhában, csupa flitterrel a felső részén, oldalán a vőlegénnyel, fehér-kék selyem öltönyben. Élvezhettem az eljegyzési táncot, jót mosolyogva azon, ahogy a rokonok bőkezűen dobálták a pénzt a fiataloknak - itt aztán senki nem sajnálja a másiktól a bőséget! Hasonlított arra, amit gyerekkoromban oly sokszor átéltem falusi lagzikon: éjfélkor, az esküvői menyecske tánc alkalmával a mulatozó vendégek pénzt dobtak abba a bizonyos fehér, zománcozott tálba, amit a legnagyobb hangú női rokon ütögetett teljes erőből - "eladó a menyasszony" felkiáltással.

Majdnem egy órát töltöttem el igy, álldogálva vagy keresve a legjobb helyet, ahonnan kéretlen fotósként képeket készíthetek az eseményekről, hol közelebbről, hol távolabbról szemlélve az ünneplő vendégsereget. A zene, a tánc, az öröm és az emberek sokasága magával ragadott.

Hirtelen haza gondoltam: Mikor lesz ilyen élményben legközelebb részem? Otthon merre jár az öröm?

Hová tűntek a szívből jövő, őszinte, szeretetteljes emberi kapcsolatok?

Miért zárkózunk el egymás elöl? Vagy csak én akarok túl sokat? A helyzet nem is olyan rossz, csak én látom annak? Túlságosan elfogult vagyok a török emberekkel kapcsolatban? Lehet. Otthon valami mégis hiányzik nekem, valami, ami mostanra belőlünk, magyarokból és európaiakból elveszett. Lazaság, korlátlanság, spontaneitás és jókedv - csupa éltető energia.

A jókedv (ami hatott rám az ünnep láttán) és a szomorúság (mert azt éreztem, hogy nem tartozom ide sem) vegyes érzéseivel a lelkemben tovább indultam visszaadni a kölcsön pólót. Most sem jutottam túl messzire, mert útközben megállítottak az egyik pipázós - teázós - kávézós helyen – és számon kértek, hogy miért nem tértem vissza előbb, ahogy ígértem. Hebegtem- hápogtam, mindent a munkára fogtam, de mit tehettem volna? Ez valami randi-félének tünt, aminek a gondolata nem igazán lelkesített.

A teámat szürcsölgetve azért jót mosolyogtam magamban: "Lehet, hogy Antalia és a török férfiak végérvényesen hazudóssá tettek engem?"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kalandor-no.blog.hu/api/trackback/id/tr97905568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Feliratkozom a Hírlevélre!

<script id="mcjs">!function(c,h,i,m,p){m=c.createElement(h),p=c.getElementsByTagName(h)[0],m.async=1,m.src=i,p.parentNode.insertBefore(m,p)}(document,"script","https://chimpstatic.com/mcjs-connected/js/users/066bde9b510f05e83eef363c4/6d4b9de9d8141d05ed5727cdb.js");</script>

Kalandor NŐ

Ezen az oldalon utazásaimról, kalandjaimról, spirituális ténykedéseimről olvashatsz. Remélem találsz majd izgalmas írásokat!

Csatlakozz hozzánk a Facebookon!

Friss topikok

Címkék

40 (1) Allah (1) álom (1) Angela Merkel (1) angol (3) Antalia (9) arany (1) Balassagyarmat (1) balassagyarmat (1) Bánki wellness hotel (1) bazár (1) betegség (2) bikázás (1) bolygó (1) bőr (1) Borough Market (1) British Airways (1) busz (1) cégvezető (1) csador (1) családállítás (2) dolmus (1) elengedés (2) eletvezetes (2) elköteleződés (1) energiaállítás (2) érzelmi elfojtás (1) érzés (1) Eski Masal (1) férfi (3) férfiak (1) férfi energia (1) Föld (2) forrás (1) függés (2) függőség (1) gólyák (1) gözleme (1) gyerek (1) gyerekkor (1) gyógyszer (1) hamburger (1) határ (1) háttérhatalom (1) Himalája (1) hőhullám (1) illúzió (1) iszlám állam (1) jóslatok (1) kaleici (1) karma (1) karmikus sérülések (1) karriervágy (1) kávézó (1) kave es gasztro (1) komfort zóna (1) kommunikáció (1) könyv (1) külföld (1) Kundu (1) kurd (1) Lara (1) Lóci (1) London (3) London bridge (1) Luton (1) magyar (1) Magyarorszag (2) megvalósítás (1) Mehmet (2) Memerle Plaj (1) menekültek (2) menopauza (1) méreg (1) múlt (1) muszlimok (1) negyven (1) neten ismerkedni (1) (1) női minőségek (2) nonek lenni (9) nős ember (1) olimpia (1) Olympos (1) Orbán Viktor (1) óriás (1) orvos (1) oviangol (1) óvoda (1) pánik (1) párkapcsolat (3) pénisz (1) piac (1) planéta (1) pletykalap (1) Portugália (1) pub (1) Ramadan (1) ráncok (1) randi (1) reklám (1) repülőjegy (1) segítség (1) Sherlock (1) shopping (1) Soros György (1) spiritualis dolgaim (9) szabaditsd fel magad (2) szabadság (1) szabó lőrinc (1) szennyezés (1) szingli (1) Szíria (2) szőke (1) szomszéd (1) szülő (1) szünnet (1) tanítás (2) tanulás (1) tapas (1) Tarot (1) társadalom (1) tengerpart (2) teremtő erő (1) terroristák (3) tervezés (1) tervező (1) test (1) tolerancia (1) török (3) Torokorszag (4) Trafalgar (1) transzformacio (1) trend (1) tudatosság (2) Üc Kapilar (1) utazasaim (16) utazási iroda (1) vagina (1) válás (1) varjak (1) vezetés (1) videok (1) világbéke (1) Wizzair (1) Yivli (1) zsidó (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása